יום שני, 18 במאי 2009

בקרוב בiPhone: תוכנת הניווט iGo


לא רק במכשירי GPS יעודיים: תוכנת הניווט הפופולרית iGo תגיע בחודשים הקרובים גם ל-iPhone, בזכות מערכת ההפעלה 3.0 החדשה של המכשיר. האם מדובר ברמז לכך שהסלולרי הנחשק של אפל מתקרב לישראל?


תוכנת הניווט הפופולרית iGo עומדת בקרוב לזכות לגירסה חדשה, שתרוץ על מכשירי iPhone. חברת Nav N Go, מפתחת iGo, עובדת כעת על התוכנה החדשה, שאמורה לצאת עם השקת מערכת ההפעלה 3.0 של ה-iPhone במהלך החודשים הקרובים. היא תופץ באופן רשמי בחנות היישומים של אפל.

התוכנה החדשה תאפשר למשתמשי ה-iPhone לנווט בזמן אמת, בעזרת מערכת ניווט קולי עם הוראות ויזואליות על המסך פניה אחר פניה (Turn By turn).


עד כה תוכנות ניווט לא היו קיימות באופן רשמי במכשירי ה-iPhone, כי מדיניות אפל לא אפשרה לפתח כאלה, זאת למרות קיומו של שבב GPS מובנה במכשיר. מגבלה זו לא עצרה חברות פרטיות, שהפיצו תוכנות דומות באופן לא רשמי למכשירים פרוצים, כדוגמת Waze הישראלית.

הגרסה החדשה של תוכנת הניווט, המכונה Amigo, הושקה לפני מספר שבועות למכשירי ניווט יעודיים וולמחשבי כף יד, והיא גם זו שתצא בגירסת iPhone. לשם ההתאמה למכשיר הסלולרי, עברה הגרסה התאמות שיאפשרו לנצל באופן מלא את יכולות המכשיר, כדוגמת מד התאוצה (מצב אנכי או אופקי), יכולת ה-Multi Touch להגדיל ולהקטין את המפה על ידי "צביטת" הצג והיכולת לבצע גרירה בעזרת האצבעות בלבד.

חברת Nav N Go עדיין לא חשפה את כל הפרטים לגבי התוכנה, בתוכם מחירה הסופי והאם היא תכלול חבילת מפות של ישראל. לדברי החברה, המחיר צפוי להיות "אטרקטיבי ותחרותי".

האם ה-iPhone מנווט את דרכו ארצה?
בשבועות האחרונים מתחזקות ההערכות בשוק הסלולר כי שיווקו הרשמי של ה-iPhone בישראל יחל בקרוב.

כידוע, גירסת ההפעלה הבאה של המכשיר, 3.0, צפוייה לכלול תמיכה מובנית בשפה העברית (עד כה משתמשים נאלצו לפרוץ את המכשיר כדי להתקין עברית), וחברת אפל הודיעה זה מכבר כי בכוונתה להפיץ את ה-iPhone בטריטוריות נוספות.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה