יום חמישי, 1 באוקטובר 2009

"אייפון מההתחלה"- חלק 2- איזה אייפון?

האייפון הוא בהחלט לא סלולרי רגיל. והוא מורכב מהרבה דברים שעושים אותו לאחד הטלפונים הכי טובים שיש, ולא סתם הוא עושה כזה רעש עוד לפני שהגיע לארץ. לקראת הגעתו לארץ, הבלוג יוצא בסדרת כתבות מיוחדת, שתעזור למי שעוד לא השיג לו אייפון, ולמי שכבר יש, איך להוציא ממנו את המיטב.


חלק 2- איזה אייפון?


אז אחרי שכבר החלטנו שאנחנו כן רוצים אייפון על כל מה שזה אומר, איך נדע באיזה דגם של אייפון לבחור?
חלק זה של סדרת הכתבות יסקור את ההבדלים בין שלושת דגמי האייפון השונים.

כיום, קיימים 3 דגמים שונים של אייפון, מתוכם רק שניים נמכרים בחנויות.
האייפון הרגיל (הראשון, 1G), אייפון 3G, והאייפון החדש ביותר, אייפון 3GS.

האייפון הראשון, כבר לא נמכר בחנויות, אך זה
בהחלט לא אומר שלא ניתן להשיג כזה. כיום יש המון אנשים בארץ ובעולם שמוכרים את האייפון דור 1 שלהם, אז אם מתאים לכם לקנות מכשיר יד שנייה, ניתן להשיג גם את הדגם הזה.

אז מה בעצם ההבדלים בין הדגמים? אין הרבה כאלה.
קודם כל, מה שמבדיל את האייפון הראשון לבין אייפון 3G ו3GS, היא יכולת GPS, וכמובן שהמכשירים החדשים מהירים יותר. מה שמבדיל את אייפון 3GS מאייפון 3G, זה מצלמה טובה יותר, כמו כן גם דגם בתצורת 32 ג'יגה, מערכת הפעלה מהירה יותר ועוד נתונים טכניים (שתוכלו לראות בטבלה שמצורפת בסוף הכתבה).

אבל ישנם עוד דברים שכדאי להתייחס אליהם.
מי שהחליט שהוא לא רוצה להשקיע הרבה כסף ומעוניין באייפון הראשון, צריך לזכור שהאייפון הראשון לא מגיע בתצורת סים פרי (פתוח לכל הרשתות), מה שאומר שהוא בוודאות יצריך פריצה, על כל מה שזה אומר. (ישנם דגמים בודדים של אייפון דור ראשון של סימפרי שמסתובבים בארץ, הרוב לא).
לאייפון 3G ו3GS, יש דגמים שהם סים פרי, ויש כאלה שלא. תלוי מאיפה הם נקנו.
לגבי פריצות- סדרת הכתבות הזו לא תתעסק בפריצות למיניהן, אך חשוב לציין כי גם מכשיר שנקנה בחו"ל וגם כזה שיהיה ניתן לקנות בארץ (כאשר הוא יתחיל להימכר כאן), ברגע שהוא ייפרץ, האחריות שלו תבוטל, וזה צעד בלתי הפיך.

מבחינה חיצונית, כפי שניתן לראות בתמונה, יש הבדל בחלק האחורי של המכשיר בין האייפון הראשון לבין אייפון 3G ו3GS, אך ה3G וה3GS הם זהים חיצונית. כמובן שהמסך וכל החלק הקדמי נראים אותו הדבר בכולם.

דבר נוסף שכדאי להתייחס אליו, זה מגוון האביזרים הקיימים, לאייפון הראשון כבר קשה למצוא אביזרים מתאימים בחנות, משום שמימדיו שונים מזה של ה-3G ו3GS, כדאי לחשוב גם על זה.

כדי לצפות בהשוואת נתונים טכניים של דגמי האייפון השונים,
לחצו כאן.

לסיכום, בחלק הזה בדקנו קצת מה ההבדלים בין דגמי האייפון השונים, כמובן שמדגם לדגם המחיר יעלה בהתאמה, כל אחד והשיקולים שלו.
בחלקים הבאים נתחיל להכיר את האייפון, שימושים בסיסיים וכל מיני דברים נחמדים שאפשר לעשות איתו.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה