יום רביעי, 30 בספטמבר 2009

"אייפון מההתחלה"- חלק 1- למה אייפון?

האייפון הוא בהחלט לא סלולרי רגיל. והוא מורכב מהרבה דברים שעושים אותו לאחד הטלפונים הכי טובים שיש, ולא סתם הוא עושה כזה רעש עוד לפני שהגיע לארץ. לקראת הגעתו לארץ, הבלוג יוצא בסדרת כתבות מיוחדת, שתעזור למי שעוד לא השיג לו אייפון, ולמי שכבר יש, איך להוציא ממנו את המיטב.


חלק 1- למה אייפון?

האייפון ללא ספק טלפון מעולה. אבל האם הוא באמת מתאים לכל אחד? האם הוא מכיל את כל מה שאנחנו רוצים מטלפון סלולרי?
כמובן שהתשובה אינה חד משמעית, ויש לכך כמה היבטים.
אמנם, סקר שנערך עבור כלכליסט קבע כי רבע מהישראלים רוצים אייפון, אבל לא בכל מחיר.
נתחיל מעניין המחיר, קריטריון שבדר"כ שומרים לסוף, אולי כדאי להתחיל ממנו.

אייפון הוא לא טלפון זול. בין אם תקנו אותו בארץ או בחו"ל, לא תצאו בזול.
אם נרצה לקנות מכשיר בחו"ל שלא נצטרך לפרוץ אותו ע"מ שנוכל לדבר בו ("סימפרי"), נצטרך לשלם בין 600-700 אירו במדינות שמוכרות מכשירים כאלו.
בארה"ב, המחיר קצת שפוי יותר ומדובר בסביבות ה700 דולר (כמובן, המחירים מתייחסים לדגם ה3GS בלבד).
ומה בארץ?
סביר להניח שחברות הסלולר לא ירצו להפסיד. כל שבוע אנו שומעים עוד ועוד פרטים על החוזה שנחתם עם אפל, ועל כל המגבלות שהוטלו עליהן. ככל הנראה, רכישת אייפון מהחברה תהיה עסק הכרוך בהתחייבות ובתשלום לחבילת גלישה גדולה.
אבל, יש גם אפשרות לקנות מכשיר יד שנייה. יש היום המון מכשירי אייפון יד שנייה שנמכרים, אנשים מביאים במיוחד מחו"ל כדי למכור בארץ, והבחלט אפשר למצוא מכשירים תקינים ואפילו חדשים במחירים טובים.
ככה שיש הרבה אפשרויות לקנות, רק צריך לבחור.

אם המחיר מתאים, צריך לבדוק אם זה באמת מכשיר שיתאים לנו.
האייפון בהחלט מתהדר בממשק מדהים ומערכת הפעלה מצויינת, אבל אם נסתכל על נתונים יבשים, הוא לא מדהים.
המצלמה, שבדגם החדש שודרה ל3 מגהפיקסל מ-2 מגה, היא לא שיא הטכנולוגיה. אני חייב לציין שהיא לא רעה בכלל ומוציאה יופי של תמונות, אבל כיום, שכבר מסתובבים להם טלפונים עם 8 ו-12 מגהפיקסל, מצלמה של 3 מגה מתגמדת לידם.

דבר שני, לאייפון חסרות יכולות Bluetooth. נכון שמאז השקתו ב2007, האייפון קיבל המון תוכנות עם עדכוני הדגמים והגרסאות, והוא כבר לא מכשיר בחיתולים, אבל עדיין חסרות לו יכולות, כמו לדוגמא העברת קבצים בבלותות'. (כמובן שזה מסוג המגבלות שנפתרות ע"י פריצת המכשיר והורדת תוכנה המתאימה לכך, אבל אנחנו נתעסק בכתבה ביכולות של המכשיר ללא תוספות ופריצות).
בנוסף, יש לציין כי רמקול המכשיר הוא לא מהעוצמתיים שיש בשוק.
וכמובן, איך לא, תוכנת הiTunes, שמסתנכרנת ביחד עם המכשיר, ואיתה המכשיר עובד.

בקיצור, אחרי שנגעתי במעט מהחסרונות הבולטים של האייפון, ניכר בהחלט שמדובר בנתונים טכניים, שמי שזה לא מפריע לו (ויש כאלה שאין להם שימוש בכלל בBluetooth להעברת קבצים לדוגמא), כמובן יכול להמשיך לקרוא ולשקול רכישת אייפון אם עוד לא עשה את זה עד עכשיו.

אז למה בכל זאת אייפון?
כשסטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, הציג את האייפון לראשונה לפני קצת יותר משנתיים, הוא טען ש"האייפון של אפל מקדים את שוק הסלולר ב5 שנים".
ובכן, יש היגיון בדבר. לאייפון יש יכולות שאין לטלפונים אחרים, מסך מגע עם טכנולוגיית מולטי טאץ', שעוד לא יושמה ברוב מכשירי המגע בארץ ובעולם, יכולות מייל עם Push.
שלא להזכיר את האינטרנט, ה-Safari שזכה בתואר דפדפן הסלולר הטוב ביותר.
בנוסף, כמובן שבמכשיר נוכל למצוא אייפוד, עם כל יכולות האייפוד טאץ' ושאר דגמי האייפוד, עם יכולות ליצור רשימות השמעה חכמות ועוד, בהחלט נגן מולטימדיה שמתעלה על הרבה נגני מולטימדיה במכשירים אחרים.
וכמובן, הדבר שחברת אפל מתגאה בו שנה אחר שנה, חנות היישומים המהדימה של האייטיונז, האפסטור, עם מעל ל-2 מיליארד הורדות (שנחגגו השבוע), היא חנות היישומים הגדולה והרחבה ביותר בעולם, עם שמות גדולים ומותגים שונים שניתן למוצא בחנות, בחינם ובתשלום.

לסיכום, אחרי שהצגנו בקצרה את היתרונות מול החסרונות, ואם התקציב שלנו מתאים, אפשר לרכוש אייפון!
החלק הבא של סדרת הכתבות, יהיה חלק קטן שיסקור בקצרה את ההבדלים בין הדגמים השונים של האייפון.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה