יום שני, 18 במאי 2009

להטעין את הסלולרי מהאוויר

עם פתיחת הקרב הקייצי בין מכשירי היוקרה, פאלם מציגה טכנולוגיה אלחוטית לטעינת טלפון ה‭PRE- ‬. האם ככה יראו המטענים של מחר?

אחד המכשירים המסקרנים של השנה יושק בשבועות הקרובים בארה"ב (ובשלב מאוחר יותר בישראל‭.(‬ הפאלם PRE יהיה הטלפון הסלולרי הראשון שתהיה בו אופציה לטעינה אלחוטית. מלבד המטען הסטנדרטי, ניתן יהיה לטעון את ה‭PRE-‬ דרך עמדת עגינה מיוחדת, שתחייב רק את הנחתו על העמדה. סביר כי מדובר בסנונית ראשונה, שאחריה יגיעו יצרניות נוספות.

המכשיר המדובר, שהושק בתערוכת CES בלאס-וגאס ולאחר מכן הוצג גם בתערוכת הסלולר בברצלונה, צפוי להיות מתחרה רציני ל‭iPhone-‬ חדש של אפל, שאמור להופיע חודש אחריו. ה‭,Touchstone-‬ עמדת הטעינה האלחוטית, תהיה אופציונלית, ומי שירצו להנות ממנה יצטרכו להיפרד מעוד כמה עשרות דולרים.

בלי חוטים
עמדת העגינה מייצרת, למעשה, שדה חשמלי אלקטרומגנטי הטוען את הסוללה. זה נוצר באמצעות זרם חליפין ש"רץ" דרך משדר, וזה "נלכד" על-ידי מקלט שנמצא במכשיר ה‭.PRE-


נכון, טעינה אלחוטית היא פחות אפקטיבית מטעינה חוטית (בעד עשרה אחוזים)‭,‬ אבל היתרון הגדול שלה היא הנוחות: הנח ושכח. יתרון נוסף, שיבוא לידי ביטוי בעתיד הוא האפשרות להטעין בתחנת עגינה מרכזית אחת את כל הגאדג'טים שלנו, בלי להתעסק עם סבך של מטענים ביתים. הדבר יתאפשר, כמובן, רק אחרי שרוב חברות האלקטרוניקה יסכימו ביניהן על תקן אחיד. זו תהיה תרומה גדולה לבלגן הכבלים שמאפיין כיום כל בית מעודכן.

ה‭Touchstone-‬ פועל כרגע רק עם הפאלם ‭,PRE‬ אבל איגוד האנרגיה האלחוטית עובד בימים אלה על תקן בינלאומי אחיד למכשירים ניידים כמו מצלמות, סלולריים, נגנים ועוד. המטרה העיקרית היא להגיע לכך, שזמן הטעינה האלחוטית יהיה זהה לזמן הטעינה החוטית. האיגוד מתמקד בינתיים רק במכשירים שעובדים על 5 וואט ומטה.

יריית הפתיחה
גימיק הטעינה האלחוטית הוא רק יריית הפתיחה בקרב שעומד להתפתח הקיץ, למרות המיתון העולמי הקשה, על ליבו של הצרכן, בין מכשירי היוקרה החדשים של החברות

ה-pre על המטען האלחוטי
הגדולות: אפל עם iPhone חדש (ואולי יותר מאחד‭,(‬ פאלם עם ‭,PRE‬ נוקיה עם ‭N97‬ וסמסונג עם ‭i8910‬.

כבר עם השקת רשתות הדור השלישי בישראל החלו חברות הסלולר לשווק מצלמות אלחוטיות שניתן לצפות בשידוריהן מרחוק, מכל טלפון סלולרי, כחלק מאבטחת הבית או העסק. מדובר בפיתרון פאסיבי, כי על המשתמש ליצור בתכיפות מסוימת קשר עם המצלמה, ולצפות בנעשה. גם אם זיהה תנועה, אין באפשרותו לבצע פעולה נוספת כלשהי באתר או במכשיר המוגן (מלבד להזעיק את המשטרה‭.(‬

טכנולוגיה שפיתחה חברת Phoenix Freeze‬ אמורה להגן מרחוק לפחות על מידע רגיש במחשב נייד. מדובר בתוכנה שמקפיאה אוטומטית את השימוש במחשב (על ידי נעילה או "הרדמה‭,"‬ לבחירתכם) על-פי מידת קרבתו אל הטלפון הסלולרי שלכם.

המחשב מתחבר לטלפון בטכנולוגיית Bluetooth ומאותו רגע הוא יוזם בכל כמה שניות "בדיקת קירבה‭."‬ כשהמשתמש מתרחק מהמחשב והוא מאבד את הקשר עם הטלפון, המחשב ננעל אוטומטית ולא ניתן עוד לגשת למסמכים ולחומר שנמצא בו. כשהוא חוזר ומתקרב, המחשב מתעורר לחיים באופן אוטומטי.

מעבר להיבט האבטחתי, התוכנה גם חוסכת אנרגיה: כאשר המשתמש מתרחק - המחשב מושבת מפעילות ונמנע בזבוז חיי סוללה.




1 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני רואה שמתחילים לכתוב בשפה חדשה, מעניין... עברית הפוכה (;
תתקן את זה.

הוסף רשומת תגובה