יום חמישי, 16 ביולי 2009

קרב ענקים- אייפון 3GS מול נוקיה N97

שני הענקים צפויים לצאת בארץ ממש בקרוב, לנוקיה N97 נותרו ימים ספורים, האייפון בחודש הקרוב, ובכל זאת, נראה כי אפשר כבר להניח למי היתרון בקרב הענקים הזה


הסמארטפון היותר מתוקשר, שהוכרז בדצמבר 2008, צבר מאז תאוצה ונהיה לאחד המכשירים היותר מתוקשרים של השנה, אך עכשיו, ממש ימים ספורים לפני יציאתו, כשכבר הוא הושק ברוב העולם והרבה הצליחו לשים עליו יד, הרוב לא מתלהבים מהמציאה הגדולה.



נוקיה N97, הסמארטפון שמכיל בו את הכל מהכל, מצלמה, מסך מגע, מקלדת מלאה ומה לא, קיבל דירוג ברוב האתרים (בארץ ובחו"ל), של מכשיר בינוני ומטה. כשהדגש הוא על מסך מגע שלא עובד כראוי בשילוב עם מערכת ההפעלה.


כנראה, שנוקיה עדיין לא "השתפשפו" בייצור מסכי מגע, בהתחשב בעובדה שזהו מכשיר המסך-מגע השני שהם משיקים.
לדעתי האישית, מאכזב לקרוא כאלה ביקורות (קישורים בסוף המאמר) על מכשיר כ"כ מדובר שאמור להכיל כל מה שאפשר לבקש בתוכו. וכמובן שמשתמע מכך, שהמכשיר הפסיד את הייעוד העיקרי שלו, להיות ה"אייפון קילר" המוחלט. בעוד האייפון 3GS עם מערכת ההפעלה החדשה והמצלמה המשודרגת מפצים על כל החסרונות שהיו למכשיר, נראה כי נוקיה לא הוציאו פריצת דרך עם הN97.


לדעתי האישית, לאחר הביקורות האחרונות על המכשיר, אם הוא לא יוצא במחיר אטרקטיבי ע"י חברות הסלולר, לא יהיה לו ביקוש גדול, במיוחד, לאחר שפלאפון הכריזה כי תשווק את האייפון בחודש הקרוב, כשהנוקיה N97 ממש ימים ספורים לפני הגעתו לארץ, השקה של שניהם במקביל, עלולה לגרוע ממכירות הN97, בעוד שעשרות אלפי אנשים בארץ ממתינים לאייפון ברשימות המתנה ארוכות.


כל מה שנותר כרגע זה לחכות ולראות מי יצא קודם ובאיזו חברה, ואיך הוא יתומחר. ההנחה שלי היא שהN97 ישווק במחיר גבוה, כמכשיר הדגל של חברת נוקיה וכ"פרזנטור" של סדרת N היוקרתית, כמו קודמיו, שמחירם היה גבוה.


לעומת זאת, חברות הסלולר בהחלט כבולות להסכם "מפלצתי" עם אפל, שמחייבת אותם לסבסד עלויות ועם זאת למכור 100,000 מכשירים בשנה.


נחכה ונראה.
קישורים מצורפים:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3747669,00.html - סיקור על N97 (ישראלי)
http://www.gsmarena.com/nokia_n97-review-363.php - סקירה נוספת על N97

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יפה מאוד..
כתוב מעניין...
הN97 והאייפון 3GS ישווקו בשלושת המפעילות.
המחיר של הN97 כנראה יהיה 120 ש''ח לחודש לפני זיכויים.

אנונימי אמר/ה...

יש לי n97 מכשיר מדהים לא יודע מה רוצים מהמגע שלו לפי דעתי הוא בסדר גמור נוח לתפעול יוקרתי ויפה .
הטלפון גם נתון להגדלת זיכרון לא כמו באיפון {למרות ש 32gb שיש במכשיר הn97 מספיקים}.

הוסף רשומת תגובה