יום שבת, 25 ביולי 2009

פאלם ואפל משחקות בחתול ועכבר- Apple VS Palm

התחרות בין ה-iPhone ל-Pre עולה שלב? אחרי שאפל חסמה את האפשרות למכשיר ה-Pre של פאלם להסתנכרן מול תוכנת ה-iTunes, הוציאה פאלם עדכון למכשיר שפתר את הבעיה.


את הקרב בין אפל לפאלם על תוכנת ה-iTunes אפשר להגדיר רק כריב בין חתול לעכבר. הסיפור התחיל כשחברת פאלם הודיעה כי תאפשר לסנכרן את מכשירי ה-Pre הסלולריים שלה מול תוכנת iTunes של אפל. אפל לא אהבה את הרעיון, וחסמה בעדכון האחרון (8.2.1) את האפשרות. פאלם לא נשארה חייבת, עדכנה את ה-Pre ואפשרה לו להסתנכרן מחדש מול התוכנה הפופולרית של אפל (בגרסה 1.1.0 של המכשיר) - זאת לפי דיווח של PC World.
iTunes של אפל היא תוכנה לניהול מדיה דיגיטלית, וזכתה לפופולריות גדולה מאוד, בעיקר בחו"ל, עקב התאימות שלה למכשירי המדיה של אפל, מסוג iPod


ו-iPhone. התוכנה כוללת גם חנות מקוונת לרכישת תכני אודיו ווידאו, שעדיין לא פעילה בישראל.
האפשרות לסנכרן את המכשיר מול התוכנה, ובכך להטעין אליו קבצי מוזיקה ווידאו שנרכשו דרכה, הופכת את ה-Pre למתחרה ראוי ל-iPhone, ולכן אין פלא שאפל עושה כל שביכולתה כדי לחסום את האפשרות. כבר מהרגע בו חברה פאלם הודיעה על האפשרות לסנכרן את המכשיר עם iTunes סברו רבים כי מדובר בעניין זמני בלבד. אפל אף הוסיפה לפני מספר שבועות אזהרת אבטחה בעניין, וציינה כי תוכנת iTunes נועדה לעבוד עם "מכשירים מורשים" בלבד.

נותר רק לחכות ולראות כיצד ימשיך המאבק בין החברות, ומי תהיה זאת שתכנע ראשונה.


מקור: Ynet

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה