יום שבת, 7 במרץ 2009

סקירה: נוקיה 6120 Classic

נוקיה 6120 הוא מבין חלוצי המכשירים העסקיים בדור השלישי (וחצי) בארץ, אך גם מכשיר קלאסי וזול לכל כיס, האם הוא עדיין מכשיר עסקי מוביל?
אמנם המכשיר הזה לא חדש, אבל הוא בהחלט מועמד ראוי להשוואה עם הסלולאריים החדשים.


מולטימדיה

אין ספק שהמכשיר הזה הוא לא מכשיר מולטימדיה.
הוא מצוייד בנגן מוזיקה חביב, אבל פה זה נגמר. המסך שלו קטן יחסית, ולא הכי איכותי שיש בהשוואה לאחרים, ככה שוידאו לא מומלץ במכשיר. לצורך השוואה, המסך שלו בגודל המסך של האייפוד נאנו החדש, אבל ממש לא איכותי כמוהו.
אבל- הרמקול שלו יחסית חזק ואיכותי.


אינטרנט ומייל

המכשיר הוא מכשיר קלאסי עסקי כביכול, הוא מצוייד בקישוריות של דור 3.5, חבל שאין בו אינטרט אלחוטי. יכולות המייל שלו טובות, אבל כמובן שהמסך הקטן פוגע בהן.
בהתחשב בגודל פד המקשים, הייתי אומר שגם הגלישה באינטרנט לא מי יודע מה נוחה.
כמו כן הוא תומך בניווט ובסנכרון מיילים, יתרון למי שמחפש מכשיר קטן עם יכולות מייל.


מצלמה

המכשיר מצוייד במצלמה 2 מגהפיקסל. בהתחשב בנתון הזה אנחנו לוקחים בחשבון שהתמונות בו לא יצאו איכותיות, אבל בהתחשב בגודל הקומפקטי של המכשיר, זה נחמד שיש מצלמה לשלוף מהכיס, גם אם היא לא הכי איכותית.
כמו כן, המכשיר יכול לשמש גם כמראה פנימית, למרות שהמצלמה הקידמית שלו קטסטרופלית באיכותה.


מערכת הפעלה

זה היתרון הכי גדול במכשיר הזה. המכשיר קטן, קל, קומפקטי ועם זאת מצוייד במערכת הפעלה סימביאן בגירסא 60, מה שמאפשר לנו להתקין בו יישומים, משחקים, ערכות נושא ותוכנות מגוונות- בחינם.
כמו כן המכשיר מצוייד בתוכנת המיני-אופיס שמאפיינת מכשירים כאלה של נוקיה, מה שהופך אותו לעיסקי קטן ונוח.
תפריטי המכשיר נוחים, ואפשר לומר שממשק ההפעלה שלו מזכיר את המכשירים בסדרת N.


עיצוב וסוללה
כשאים לבחון עיצוב מכשיר כזה, חשוב מאד להבחין לאיזה שימוש אנחנו צריכים אותו. המכשיר קטן, קומפקטי, קל ונוח לאחיזה. פד המקשים קטן, אבל נוח מאד כשמתרגלים, לא מומלץ לבעלי אצבעות גדולות.
אבל, צריך לציין שבהשוואה לכל הסלולאריים שנמכרים היום בשוק, המכשיר הזה פולט קרינה באחוז גבוה ביחס לשאר המכשירים, כמו כן הוא מתחמם מהר מאד בשיחות או בשימוש אינטנסיבי.
סוללת המכשיר- חלשה ביותר, עם בלוטות' סגור ובלי אינטרנט, מחזיקה פחות מיום לא כולל לילה, מאכזב בהתחשב בכך שהמסך קטן, הרמקול לא עוצמתי מידי ולא ברור למה הסוללה שלו חלשה כל כך.
אבל בתור מכשיר דור 3.5 של נוקיה הוא לא מאכזב יותר מידי, הוא עדיין איכותי, עמידולא קורס בהתחשב בכ שהוא מחלוצי דור 3.5.
צריך להתייחס גם למחיר המצחיק של המכשיר הזה (ראה עלות בסוף הסיקור), שהופכת את המכשיר הזה למעולה ביחס למחיר שלו, הוא עושה את העבודה.


לסיכום
יתרונות- סימביאן, גודל, רמקול.
חסרונת- קרינה, סוללה, מתחמם מהר, מסך קטן.

ציון: 7 וחצי מתוך 10

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה