יום שבת, 7 במרץ 2009

סקירה: סמסונג TouchWiz

סמסונג טאצ'וויז נחת פה לא מזמן ותוך זמן קצר נהיה אחד המכשירים הפופולאריים בישראל.
הוא אחד מהסלולאריים היותר יפים בעלי מסך מגע מלא ומצלמה איכותית, האם הוא יותר מסתם טלפון יפה?

מולטימדיה
למכשיר יש רמקול עוצמתי, מה גם שהו ממוקם באותו "חור" שבו מדברים בשיחות, מה שהופך את ההאזנה למוזיקה ברמקול לאיכותית.
נגן המוזיקה שלו נוח מאד, בהחלט מתאים למסך המגע.
בנוסף, כפתורי הווליום בצד המכשיר מועילים גם לשליטה מהירה במוזיקה.
אוזניות המכשיר המצורפות גם הן איכותיות.
למכשיר אין יכולות וידאו, וחבל. עם כזה מסך הייתי מצפה גם לנגן וידאו.


אינטרנט ומייל
האינטרנט במכשיר נוח, מהיר ופשוט לפעול.
למכשיר אין ממש יכולות מייל מובנות כמו שצריך, חבל, מי שחשוב לו מייל שיקח בחשבון שהשימוש יעשה דרך הדפדפן.
כמו כן, באופן אישי היה לי חסר קישוריית WiFi שהייתה מועילה מאד יחד עם מסך המגע.



מצלמה
הכשיר מצויד במצלמה 5 מגהפיקסל, איכותית, נוחה, אך לא הכי מהירה בתגובותיה.
יש לה הרבה אפשרויות, שאם מגדירים אותן כראוי אפשר להגיע לתמונות מעולות. כן, גם בלילה.
המכשיר קטן, רזה נוח ועם זאת מצויד במצלמה מעולה, שמשדרגת את המכשיר.
הבעיה היחידה עם המצלמה היא שלוקח לה זמן להגיב, לוקח זמן עד שהיא נפתחת בלחיצת כפתור הלכידה, ולוקח זמן עד שהיא מצלמת ועד שהתמונה עולה. אבל כל עוד התוצאה טובה, אז עוד כמה שניות לא יפריעו.


מערכת הפעלה
מערכת הפעלה שבמכשיר היא מערכת הפעלה מקורית של סמסונג, לא משהו מתוייג בשם או מוכר. אם נשווה אותו למכשיר הדגל של סמסונג, האומניה, שמערכת הווינדוס מובייל שלו מוגדרת ככישלון, אז בהחלט זה טוב שהמכשיר הזה מצוייד במערכת הפעלה מקורית.
מצד שני, זה מגביל אותו ואת היכולות שלו מאד. אני עדיין לא מצאתי מאיפה משיגים יישומים תוכנות ומשחקים מבלי לפוצץ את הכיס בשביל המכשיר הזה, יש לציין שהמכשיר מגיע עם משחק אחד שעדיף בכלל לא לפתוח אותו- לא מעניין.
היישומים המובנים במכשיר הזה נחמדים, אך ביניהם בולט יישום זיהוי השירים, שבעיני מדהים.
ע"י דגימה של כמה שניות מכל שיר (כל שיר שהוא, פרט לשירים בעברית), הוא מציג לנו את שם השיר ואת עטיפת האלבום (!!!), מדליק ושימושי להפליא.


עיצוב וסוללה
אין ספק שעיצוב המכשיר זה אחד מהקריטריונים שעושים את המכשיר. המכשיר מעוצב קטן, דק, ובעיקר אלגנטי, כלל לא מגושם, ביחד עם מסך מגע- עיצוב מושלם.
הוא לא כבד במיוחד, לא ארוך במיוחד, הוא ממוצע לגמרי ונוח מאד בכיס.
סוללת המכשיר- עוצמתית ויעילה. היא לא תחזיק 3 ימים מן הסתם, אבל אפשר להעביר איתו יום ולילה בשימוש ממוצע.


לסיכום
מכשיר יפה, מצוייד במצלמה איכותית ומסך מגע מלא.
מי שרוצה מכשיר עם מסך מגע ומוכן להתפשר על יכולות האינטרנט והוידאו- זה המכשיר.

ציון: 8 וחצי מתוך 10

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני הייתי נותן לו מקסימום ציון של 4-5.
מכשיר שלא יודע לעשות כמעט כלום, וכל הניווט בו איטי לגמרי..
יש לי אותו וחבל, עכשיו אני מבין למה הרוב רוצים להתפטר ממנו.

אגב, מערכת ההפעלה גם כאן היא ווינדוס מובייל אם אני לא טועה. סתם מערכת הפעלה שלא תורמת לכלום.

מבחינתי זה עוד סתם מכשיר ואני לא נותן לו שום ערך, אותו דבר אני יכול להגיד גם על סמסונג סול, רק שהוא יותר גרוע...
העיקר שדחפו באורנג' את טאץ' וויז הזה ללקוחות.

אנונימי אמר/ה...

גם אני ממש לא מרוצה ממנו
רב הבעייה בו היא שאין לזה WIFI
מהירות התגובה שלו איטית בכל וגם אין לו הרבה משחקים
שאפשר להכניס
גם המשחקנים שמורידים באתרים באינטרנט של הפלא' הזה הם לא טאצ'
הטאצ' לא נוח לא מומלץ
ציון 2/10

הוסף רשומת תגובה