יום שבת, 21 במרץ 2009

בקרוב: עברית רישמית ל-iPhone

בגירסה 3.0 של מערכת ההפעלה של הטלפון הפופולרי, תהיה תמיכה רשמית של אפל בשפה העברית. האם זה עוד צעד של המכשיר בדרך לישראל?


תמיכה עברית רשמית למכשירי iPhone ו-iPod Touch. אתמול, יום ג', הציגה חברת אפל את גירסת התוכנה השלישית למכשיר ה-iPhone. גירסה 3.0 שמציגה שיפורים רבים במערכת ההפעלה, צפוייה להיות מושקת בקיץ הקרוב. גירסת הבטא של התוכנה שוחררה למפתחים כבר בסיום המצגת וכל מי שמנוי (בתשלום) לקהילת המפתחים של חברת אפל יכול להוריד את הגרסה החדשה ולהתנסות בשיפורים במערכת ההפעלה. מלבד החידושים שכבר הופיעו - נודע כי בגירסה 3.0 המכשיר יגיע עם עברית מלאה. העברית תכלול BI-DI (תמיכה בכתיבה דו-כיוונית), ממשק עברי ומקלדת עברית מלאה.

ליאור, מנהל האתר IPSF סיפר ל-ynet: "לאלה שציפו לתמיכה עברית איכותית מבית אפל נכונה אכזבה. מצאנו תמיכה עברית די קלוקלת, ללא סרגלי גלילה באנשי הקשר ובנגן ה-iPod בעברית, וללא זכר ל-RTL (יישור לימין) - לא בטקסט ולא בממשק, חוסר דיוק בתרגום הממשק, וחסך באותיות סופיות. כדי להקליד אות סופית נדרשת לחיצה ארוכה על המקש.

התמונות שצולמו נלקחו מה-iPod Touch של אפל בגרסת הבטא למפתחים. על פי עדויות של מי שהתנסה בממשק העברית החדש של החברה, ניתן להבחין במספר שינויים מרכזיים לעומת התמיכה הבלתי רשמית, כמו למשל, מיקום האות ז' בשורה העליונה יכול לגרור זמן הסתגלות, שכן לא מדובר בסידור QWERTY רגיל.

עוד שינויים בגירסה 3.0
בגירסת התוכנה החדשה שהודגמה אמש (שעון ישראל) במטה אפל בקופרטינו, ישנם חידושים רבים - שכמעט מוחקים את הנחיתות שהייתה ל-iPhone עד כה בכמה תחומים מול המתחרות, כמו נוקיה.

לראשונה, תאפשר אפל פעולות העתק והדבק לטקסט במסגרת הממשק שלה, כלומר היכולת להעתיק ולהעביר טקסטים ממקום ממקום ומיישום ליישום, שלא הייתה קיימת בגירסאות הנוכחיות. יחד עם זאת, נוכחים באירוע ציינו כי הטיפול בטקסט הפך כבד בהדגמה. ועוד משהו חמוד: ניעור המכשיר ימחוק את הפעולה האחרונה (Undo).

למכשיר יתווספו גם יכולות שליחת הודעות מולטימדיה ופרטי אנשי קשר, והקלטת מזכרים קוליים מובנות. יכולות החיפוש הורחבו, וכעת יהיה ניתן לחפש בכל המידע השמור בטלפון, לרבות הודעות דואר אלטרוני, הודעות טקסט וחומרים אחרים כמו פגישות ביומן או שמות מבצעים או שירים באייפוד. אפל בנו לשם כך "עמוד בית" מיוחד, המכונה


Spotlight, בדיוק כמו יישום החיפוש במחשבים מתוצרת החברה.

בנוסף, תתווסף פריסת מקלדת לרוחב לכתיבת דואר אלקטרוני ולכתיבת SMSים, כמו שהיה עד כה לדפדפן בלבד. עוד בתחום החומרה, בגירסה החדשה תתאפשר גישת עמית לעמית (peer to peer) עם תקשורת אלחוטית בתקן Bluetooth שכעת גם יתמוך בשידור צליל סטראופוני. בנוסף, כעת יישומים "ידברו" ישירות עם החומרה. לדוגמה, רדיו FM (עוד תכונה שהייתה חסרה במכשירי אפל עד כה).

אחד מהשדרוגים הנוספים למפתחים בגירסה 3.0 היא האפשרות לפתח תוכנות ניווט Turn By Turn ל-iPhone. עד היום המפתחים של המכשיר לא הורשו להעלות לחנות של אפל תוכנות ניווט עם הנחייה קולית של פנייה אחרי פנייה, בעקבות הסכם של החברה עם חברת גוגל.

החל מגירסה 3.0 תוכנות הניווט המוכרות לנו ממחשבי כף היד ומהטלפונים הסלולריים יוכלו לצאת בגרסאות תואמות למכשיר של אפל. בעבר כבר נמסר כי לחברת Nav n Go יש פתרון ניווט למכשיר ה-iPhone אך הוא לא יושם במכשיר כתוצאה מהמדיניות של החברה.

עברית רשמית יש, מה שאולי מרמז על כניסתו לארץ של ה-iPhone, ייתכן עם השקת גירסה 3.0 של התוכנה, כבר בקיץ הקרוב. יש לציין שגירסת התוכנה השלישית עוד תעבור דרך ארוכה, עד שהיא תשוחרר לצרכנים. יש לשער שאפל לא הכניסה את העברית לגירסת המכשיר באופן סתמי, וייתכן כי הדבר מעיד על התקרבותו של המכשיר לישראל.

תגובת חברת idigital, מפיצת אפל בישראל: "idigital עושה את מירב המאמצים על מנת לקדם את הגעת ה-iphone לישראל. וכפי שהבטחנו בעבר, אנו פועלים על מנת שהוא יכלול תמיכה מלאה בשפה העברית. מעבר לכך לא נוכל להתייחס".

(Ynet)
______________________________

לדבר הזה יש חשיבות עצומה, מכמה היבטים.
ראשית, משמעותו זה שלאט לאט, חברת אפל מתחילה להכיר בקהל הישראלי כקהל פוטנציאלי, שאולי שווה להתאים את המכשיר גם אליהם, כי המצב היום שישראלי רוצה אייפון הוא צריך לעבור שורה של משוכות כדי להתאים אותו לשימוש יומיומי (קנייה והבאה ארצה, פריצה, עברית חנמית או בתשלום וכו' וכו), מה שיכול להביא בסופו של דבר למכירה של האייפון בארץ.
שנית, זה פותח את האייפון לשימוש לכל משתמש ממוצע, בלי צורך בפריצה או התקנות מתוחכמות למיניהן, שמפרות את אחריות המכשיר או מסכנות אותו ועלולות לגרום לו להיתקע, השימוש נעשה פשוט יותר.

וגם עם העברית לא מלאה או לא תקנית לחלוטין, מהיכרות עם אפל, סביר להניח שעם הזמן היא תשתפר ותשתדרג עם שאר הגירסאות.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה