יום שישי, 6 במרץ 2009

סקירה: נוקיה N95 8GB

בסקירה הראשונה של הבלוג אני מתחיל עם המכשיר הפרטי שלי שמשמש אותי ביום יום.
הנוקיה הזה, לטעמי הא המכשיר הכי טוב שניתן להשיג כרגע בישראל.
אני רואה בו מכשיר עסקי וגם מפלצת מולטימדיה.
הוא מכיל כמעט הכל, מסך מגע היה עושה אותו מושלם.

מולטימדיה
ה-N95 8GB הוא בהחלט מפלצת מולטימדיה. יש בו נגן מוזיקה באיכות מעולה, הוא מאפשר ליצור רשימות השמעה, יש לו מרכז וידאו עם אפשרויות צפייה מגוונות ורמקולים איכותיים וחזקים מאד.
גם המבנה החיצוני שלו הופך אותו לכזה- הוא מצוייד בשני רמקולים- אחד מכל צד, מה שהופך את חווית השמיעה לאיכותית ביותר, כמו כן כפתורי הנגן שנפתחים מצידו השני של הסליידר- שימושיים יותר ממה שנראה- גם למוזיקה וגם לוידאו.
ניהול המוזיקה והשירים דרך המכשיר עצמו מסורבל ומעצבן- מך מגע היה הופך את הניהול ונוח מהיר ויעיל יותר.
בנוסף- התוכנות של נוקיה שניכר כי לא הושקעו בהן יותר מידי מאמצים- תוכנות ניהול המוזיקה והוידאו קורסות, לא מתפקדות בצורה מלאה ומוגבלות מאד ביכולות שלהן (לדוגמא- תוכנת הוידאו ממירה רק פורמטים מסויימים ותוכנת המוזיקה עושה בעיות ביצירת בלייליסט וסנכרונן).


אינטרנט ומייל
אחד היתרונות היותר טובים במכשיר הזה הוא יכולת ה-WIFI שלו- המאפשרת גלישה ברשתות אלחותיות בכל מקום.
אפשרות זו נוחה, שלא נדבר על זולה- היא מאפשרת לנו להנות מאינרטנט היכן שניתן מבלי להוציא שקל, מבלי להתחייב לחבילת גלישה ומבלי להשתמש בסים דור 3, כך שלכל אלה שרוצים להתחמק מהתחייבות לספק או לחבילת גלישה- הנה הפתרון המושלם.
אך למרות זאת, האינטרנט לא מושלם. נתחיל מזה שהוא לא תומך בפלאש, אבל עוד לא מצאתי מכשיר שתומך בפלאש בצורה מושלמת. יש לו בעיה להציג אתרים "כבדים", אתרים שבמחשב הנייח או הנייד עולים לאט, הוא לא מעלה אותם כלל.
כמו כן, החיבור שלו לרשתות אלחוטיות איטי ומייגע.
אבל בסה"כ, האינטרנט עושה את העבודה. כשאני נכנס בו לגולדמייל שלי או לג'ימייל, הוא מציג אותם בגרסא מותאמת לניידים בצורה מהירה וטובה, יתרון נוסף שהוא זוכר כבר נקודות גישה שהתחברנו אליהם בעבר, כך שבהתחברות הבאה לא יהיה צורך להגדיר אותן מחדש.
לגבי שירותי המיילים המובנים במכשיר- ניסיתי להגדיר והסתבכתי, משום מה בג'ימייל המכשיר ביצע אחזור רק לכותרות המיילים ולא לתוכן עצמו, אבל בהתחשב בעובדה שאני נכנס לג'ימייל ישירות מדפדפן המכשיר, אין לי שימוש בתיבה המובנית.
חשוב לציין שניתן להוריד מהמייל תמונות, מצגות, מסמכי וורד/אקסל, מסמכי PDF, תיקיות מכווצות ועוד הישר לזיכרון המכשיר, מה שהופך את השימוש באינטרנט ובמייל לשימושי ביותר.



מצלמה
מצלמת המכשיר מעולה. אסור להשתמש בזום שלה כי הוא מחרב את התמונה, אבל היא פשוט מעולה.
למי שקצת מבין ויודע להגדיר אותה נכון- אפשר להפיק ממנה תמונות מעולות, גם בלילה.
בהשוואה לנוקיה N95 הרגיל בו יש כיסוי למצלמה, במכשיר הזה אין כיסוי אבל אני חייב לציין שזה לא מפריע, בשימוש מסיבי לא הבחנתי בשום נזק שנגרם לעדשה, משום שהיא פנימית יותר במכשיר.
חשוב לציין כי התמונות שהמצלמה מצלמת הן בפורמט JPG ושוקלות לא מעט.


מערכת הפעלה
לא כולם מבינים מה המשמעות של מערכת הפעלה ומה החשיבות שלה. לפני שהתקדמתי למכשיר הזה המונח "סימביאן" לא דיבר אלי, ולא הבנתי מה זה טוב ומה זה נותן לי.
אז בקצרה- סימביאן זוהי מערכת הפעלה של מכשירים סלולאריים המאפשרת התקנת תוכנות צד שלישי בחינם.
המערכת משולבת במכשיר בצורה נהדרת, ביוצא דופן ממכשירים אחרים הוא לא נתקע, לעיתים לוקח לו הרבה זמן "לחשוב", אבל אף אחד לא מושלם. עם מסך כזה גדול ואיכותי, אפשר להתאים למכשיר הזה המון ערכות נושא מדליקות, משחקים איכותיים (ושאני אומר איכותיים הכוונה באמת למשחקים שיכולים להעביר את הזמן בצורה מעולה בשעת הצורך), תוכנות שימושיות כגון גוגל מפס, תוכנה להקלט שיחות ועוד. חשוב לציין את תוכנת האופיס שמצויה במכשיר, המאפשרת פתיחת מסמכי אופי בחינם ועריכה בתשלום.
כמובן שממשק התפריט אינטואטיבי ביותר, כמו כל המכשירים של נוקיה- נוחים, פשוטים ולא מסובכים- אין צורך בחצי יום בשביל ללמוד אותו.

עיצוב וסוללה
בקריטריון הזה אני אשווה אותו למכשירים אחרים מסדרת ה-N של נוקיה.
מבחינת סוללה- כל עוד הבלוטות' סגור ואין שימוש מסיבי באינטרנט, הסוללה תחזיק מצויין יום שלם כולל לילה ללא טעינה, שזה יתרון גדול מול מכשירים אחרים דומים, עצם העובדה שהם דלוקים הם גולזים סוללה, ובמספרים- יש שיפור של 50% באורך החיים של הסוללה במכשיר זה לעומת מכשיר ה-N95 הרגיל.
מבחינת עיצוב- למי שלא מפריע מכשיר קצת שמן וקצת כבד- הוא נראה מעולה, תענוג להזיק אותו ביד, המקשים נוחים, המסך איכותי ונכון יהיה לומר שהוא עושה רושם מסוים כשאתה מוציא אותו מהכיס.
אם אני משווה אותו ל-N96, אז אין מה לדבר כי הN96 מצועצע, כל המכשיר הוא מסך, הפינות המגועלות והמראה השטוח נותנות לו מראה פלסטיק זול, במכשיר הזה מצאו איזון בין מסך גדול לבין עיצוב יפה.


לסיכום
הסלולארי הטוב והאיכותי ביותר שניתן להשיג כיום בארץ. רק להצר אותו קצת להוריד כמה גרמים ולהוסיף מסך מגע- ולפנינו הסלולארי המושלם.

ציון: 9 מתוך 10.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לדעתי זה פלאפון מצוין יש אותו לחברה שלי ואין בו בכלל תקלות.הוא פלאפון מושלם!

Crash אמר/ה...

מסכים איתך.
כמו שציינתי זהו המכשיר הפרטי שלי שאני משתמש בו.
בגדול לדעתי אי אפשר ליפול עם נוקיה.

הוסף רשומת תגובה