יום שישי, 27 במרץ 2009

סקירה: נוקיה E71

נוקיה E71 הוא מכשיר עסקי חכם עם המון תכונות שנחת דיי מזמן אצלנו, אבל משום מה הוא תופס תאוצה רק בתקופה האחרונה, האם מדובר במכשיר עסקי מנצח?



מולטימדיה
בהחלט אפשר לומר שהE71 לא מצטיין במולטימדיה ואם מישהו מחפש נגן מוזיקה/וידאו זה לא המכשיר בשבילו, אבל למרות זאת, המכשיר מצויין בנגן נוח, אפשרות לוידאו במסך איכותי מאד, וכמובן חריץ הרחבה לכרטיס זיכרון עד 8 ג'יגה.
הוא לא בנוי בצורת מכשיר מולטימדיה, והתפריטים שלו והממשק לא מותאם לכך, אבל יש לו את כל המאפיינים הטכניים להיות כזה.
רמקול המכשיר חזק מאד ואיכותי מאד, למוזיקה, וידאו ושיחות.
כמו כן, בערכת המכשיר נמצא כרטיס זיכרון בנפח 2 ג'יגה- תוספת טובה וחיונית שמשלימה את המכשיר.


אינטרנט ומייל
זהו הפרמטר שבעיני המכשיר הזה מצטיין בו ומתעלה על כל המכשירים שסקרתי.
האינטרנט של המכשיר נוח מאד, הוא מגדיר נקודות גישה מהר מאד, מתחבר מהר מאד, מציג כמעט כל אתר, גם את הקשים יותר טוען במהירות, גם זה שהמסך בבסיסו אופקי (לעומת סליידרים עם מסך אנכי) תורם מאד לגלישה ולתצוגתה.
יכולות המייל גם הן מעולות, המייל המובנה מתפקד מעולה, בעזרת האינטרנט הסלולארי או ה-WIFI מתפקד מצויין, ככה שהמכשיר הופך שימושי מאד.
חייבים להתייחס בפרמטר זה למקלדת QWERTY שהמכשיר מצוייד בה, היא תורמת מאד לכתיבה של המיילים, הקלדת כתובות ובכלל הזנת טקסט כלשהי.
וכמובן- יישום ה-QUICKOFFICE שמגיע מובנה במכשיר בגרסא מלאה- כתיבה, עריכה ותצוגה של מסמכי אופיס מכל סוג- שימושי מאד, בצירוף עם המקלדת המלאה גם נוח מאד.


מצלמה
המכשיר מצוייד במצלמת 3.2 מגהפיקסל, קצת מאכזב שזה לא 5 מגהפיקסל, אבל עדיין עם הגדרות נכונות אפשר להוציא אחלה תמונות ביום, בלילה המצב שונה כי הפלאש מאכזב.
אבל, בניגוד למכשירי הסליידר של נוקיה המצויידים במצלמת 5 מגה, במכשיר הזה המצלמה מאד נוחה, עולה מהר, מצלמת מהר, לא מצריכה מעבר למצב אופקי, ממש מצלמה בשליפה, מה שמהווה יתרון כי היא לא מצריכה התעסקות עם כיסוי וכו'. מהירה ויעילה.


מערכת הפעלה
במכשיר פועלת מערכת הפעלה מסוג סימביאן (דור שלישי סדרה 60), מה שמאפשר לנו להתקין יישומים חיצוניים כמו תוכנות משחקים וכו'. המערכת פועלת מעולה. המכשיר וכל יישומיו ותפריטיו רצים. חשוב לציין כי גם סידור התפריטים במכשיר שונה מאד מאלה של סדרת ה-N, הסידור פה שונה אבל נוח להפליא. ישנם שתי אפשרויות למסך הבית- מצב "עסקי" ומצב "פשוט".


עיצוב וסוללה
יתרון גדול נוסף של המכשיר הוא העיצוב שלו- עיצוב קלאסי. המכשיר רזה להפליא, מעוצב יפה בדומה לאחיו מסדרת ה-E, המקלדת, עד כמה שהכפתורים נראים קטנים, נוחה מאד, עם קצת זמן התרגלות. כמובן, שלבעלי אצבעות גדולות צפויה התרגלות קצת ארוכה יותר, אבל בסופו של דבר היא מתגלה כנוחה מאד. עצם העובדה שהמכשיר רזה, ויכול להיכנס בקלות לכל כיס מוסיפה המון, בהתחשב בכך שהוא מכיל מסך גדול ואיכותי ומקלדת מלאה.
סוללת המכשיר חזקה- בשימוש מסיבי של מצלמה ואינטרנט היא מחזיקה יום וחצי, שזה אומר שבהנחה שכל לילה מטעינים אותו אפשר לעשות בו מה שרוצים במהלך היום בלי חשש שהסוללה תיגמר.
כמו כן ערכת המכשיר מכילה נרתיק חמוד שמגן על המכשיר (תוספת שימושית ונחמדה) ומטען קטן מהרגיל, שזה מועיל לנסיעות וכו'.



לסיכום
מכשיר עסקי לכל דבר, אך לא נופל בשאר התכונות. מצלמה של 5 מגהפיקסל הייתה משלימה אותו.

ציון: 9.5 מתוך 10

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה